کی به فکر پیشگیریه؟.......


دکتر عکاشه:
 متأسفانه ما عادت داریم هر وقت واقعه ای اتفاق افتاد، به شدت داغ و حساس می شویم و به فکر نجات جان خود می افتیم، اما وقتی مدت زمانی از آن گذشت باز آن را فراموش می کنیم. من بیش از بیست سال است که فریاد می زنم تهران در معرض خطر زلزله است. از چند سال پیش که پایگاه های زلزله نگاری دقیق در جنوب غرب تهران نصب شدند، ما پی بردیم که خطر لرزه خیزی در تهران خیلی بالاست. ما با شبکه زلزله نگاری دقیقی که در تهران داریم، می توانیم هر روز زمین لرزه های متناوب را در مناطق گوناگون تهران ثبت کنیم. اگر یک زلزله شش ریشتری در تهران اتفاق بیفتد، که احتمال آن زیاد است، به عقیده من پایتخت برای یکی دو سال تعطیل می شود، و اگر زلزله قوی تر باشد، برای همیشه! من بارها به سران کشور گفته ام که بهتر است تا غافلگیر نشده ایم، پایتخت را جا به جا کنیم و از تهران به جای دیگری منتقل کنیم. آیا باید حتما منتظر یک فاجعه بزرگ انسانی باشیم؟ بهتر نیست که از حالا فکر چاره باشیم. ایا باید پس از تلف شدن دو تا سه میلیون نفر به فکر چاره بیفتیم؟ اگر زلزله بزرگی در تهران اتفاق بیفتد، عده بیشماری قربانی خواهد گرفت و زندگان هم آرزوی مردن خواهند کرد. به عقیده من زلزله یک امر طبیعی است که می توان خطر آن را کاهش داد. زلزله برای کشتار ما نیست، این ما هستیم که با برنامه ریزی غلط، با ساختمان سازی نادرست، باعث مرگ و میر خود می شویم. دولت به عنوان نماینده و حامی مردم باید زلزله شناسی را جدی بگیرد و در جهت کاهش خطرات آن گام های جدی بردارد.

بم کو؟.........



یک پیام:
من الان تهرانم. موقعی که خبرو شنیدم یک ساعت طول کشید تا تونستم با خانواده ام تماس بگیرم و از حالشون با خبر شم. اون موقع بود که واقعا به عمق فاجعه پی بردم.از خدا می خوام ما کمک کنه. به اسیب دیدگان و به ما مردم که هرچه درتوان داریم انجام بدیم. باید واسه مملکت یه فکر اساسی کرد آخه بی مسولیتی مسولان تا چه حد؟ چرا اینقدر راحت با جان و مال مردم بی گناه و بی پناه بازی می کنن؟ مگه چهار سال پیش موقع زلزله گلبافت کارشناسان امر فریاد نزدند که بابا کرمان منطقه ی بلا خیزیه! که بم و جیرفت روی گسل قرار گرفتن؟ اخه غارت و چپاول سرمایه های مملکت تا کی باید ادامه داشته باشه؟ تا کی می خوایم فقط نظاره گر باشیم؟حواسمون هست که خیلی شهرهای ایران وضع مشابهی دارن؟ نکنه تهران هم ویران شه و ما هنوز توی خواب غفلت مونده باشیم! دریغ که ایران ویران شده و فریادرسی هم نیست! دردمونو کجا فریاد بزنیم؟ سپیده - بافت (کرمان)

تغییرات دانشگاهی...
چقدر من با این عکسا حال میکنم.خیلی راسته.